Perspektywy polskiego rynku bankowego

Polski rynek bankowy rozwijał się niezmiernie dynamicznie przez ostatnich 20 lat. Oczywiście nie obyło się bez fuzji i przejęć, bo jednak polski rynek nie jest na tyle duży, aby utrzymać nawet 30 różnych uniwersalnych banków. Mimo to do ścisłej czołówki można zaliczyć mniej więcej 15 największych banków, które posiadają z jednej strony rozbudowaną sieć oddziałów z obsługą bezpośrednią oraz bankowość elektroniczną (internetową, telefoniczną) z drugiej strony. I chociaż banki w Polsce nie są na to gotowe, to jednak przyszłość bankowości jest w bankowości elektronicznej a nie w ilości pracowników w oddziałach. Coraz częściej klienci chcą sami zarządzać swoimi pieniędzmi, w dowolnie wybranym przez siebie czasie, dlatego wolą korzystać z bankowości elektronicznej, która umożliwia wykonywanie dyspozycji także w środku nocy. Z tego samego powodu polskie banki musiały się zdecydować na wdrożenie płatności natychmiastowych, bowiem klienci chcą dokonywać przelewów i widzieć środki na innym rachunku niemal natychmiast zamiast czekać na 2 czy 3 sesje, które muszą przejść przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Coraz częściej klienci korzystają z aplikacji na telefony komórkowe oraz tablety, zatem chcą mieć dostęp do rachunku bankowego w dowolnym momencie w dowolnym miejscu na świecie. Banki nie są gotowe na taką rewolucję, ponieważ nawet system płatności zbliżeniowych daje sporą możliwość do dokonania defraudacji zamiast możliwość płacenia za towary zbliżeniowo.

Both comments and pings are currently closed.