Bankowość telefoniczna współcześnie

Systemy bankowości telefonicznej mogą być tak różne, jak różne są banki i sposób obsługi klienta, który sobie wybrały. W mBanku poprzez linię telefoniczną, którą obsługują konsultanci, można załatwić niemal wszystko, zaczynając od zlecania dyspozycji na rachunku – dokonywanie płatności, sprawdzenie salda rachunku, przejrzenie historii czy założenie lokaty terminowej, ale także klienci mogą składać wnioski o produkty kredytowe. Są banki, w których jest system automatyczny z ograniczoną funkcjonalnością oraz możliwość połączenia z konsultantem, którym jest żywy człowiek, pracujący w call center i obsługujący telefonicznie klientów banku. Przez połączenie z konsultantem można dokonywać zdecydowanie więcej niż łącząc się z systemem automatycznym, który pozwala odsłuchać saldo rachunku czy poznać aktualny kurs ważnych walut. Natomiast to konsultanci przyjmują dyspozycje od klientów, począwszy od reklamacji, poprzez odblokowanie dostępu do bankowości internetowej, zastrzeganie kart czy nawet przyjmowanie płatności za rachunki przez telefon. Zwykle dyspozycje, przyjmowane przez konsultantów, są droższe niż te wykonywane samodzielnie przez klienta na rachunku przy wykorzystaniu bankowości internetowej, ale z drugiej strony są tańsze niż dyspozycje, które klient mógłby zlecić bezpośrednio w oddziale banku.

Both comments and pings are currently closed.